Kijken, kijken, niet klikken

Van nature zijn we niet gewend om op links te klikken. Met een heldere 'call-to-action' moeten we de bezoeker overhalen om toch te klikken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De bezoeker moet weten waar hij terechtkomt als hij op een link klikt. En, heel belangrijk, welk voordeel hij haalt uit het klikken op de link.

Toch zie ik helaas nog vaak 'klik hier' als tekstlink of button. Waarom moet ik daar op klikken? Wat gebeurt er dan? Wat win ik ermee?

Een link met een tekst als 'bestel nu' is een stuk duidelijker, je kunt een bestelling plaatsen door op die link of button te klikken. Nog beter is bijvoorbeeld 'bestel nu en betaal geen verzendkosten', hiermee is direct het te behalen voordeel duidelijk.

De 'call-to-action' is niet alleen belangrijk in tekstlinks en buttons op de pagina, maar ook in de titel van de (product)pagina. De titel van de pagina is namelijk de link in de zoekresultaten bij Google. En vergeet ook de 'call-to-action' in je Google Adwords en banners niet.

Als de bezoeker wordt aangespoord om te klikken met heldere 'call-to-actions' zal dit leiden tot meer conversie. Sommige webwinkels hebben hun zaakjes goed voor elkaar, andere totaal niet.

Er is nog veel werk te doen én winst te behalen voor de online marketeers. Lees meer over 'call-to-action' in het .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie