Marketing of eenmalige actie?

Sinds enkele weken worden in diverse kranten paginagrote advertenties afgedrukt, die strijden om de gunst van de automobilist.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een gezamenlijke (éénmalige?) campagne van RAI vereniging, BOVAG, TLN, EVO en VNA, die het beleid van het huidige kabinet aan de kaak stelt.

Merkwaardigerwijs heet de campagne dan weer , compleet met een website.

Ik heb me afgevraagd of het wel past binnen deze blogscene, maar denk dat het zeker raakvlakken kent.

Je kunt er over discussiëren of hier marketing bedreven wordt of dat het meer weg heeft van een eenmalige campagne waarin de strijd aangebonden wordt met het huidige kabinet. De campagnemakers spreken zelf van een actie, waarbij ik me afvraag of het de deelnemende organisaties op een juiste manier voor het voetlicht plaatst en daarmee zichzelf misschien wel verkeerd positioneren.

Persoonlijk vind ik de campagne een vrij hoog 'TON- gehalte' hebben, waarbij ferme taal al zou moeten werken om zaken in beweging te krijgen. Verder wordt er naar mijn mening op een simplistische manier aandacht geschonken aan het feit om het fileprobleem op te lossen, waarbij men zich volgens mij juist tot de verkeerde doelgroep richt.
Beter was het geweest deze actie (openlijk) te koppelen aan een campagne gericht aan de kamerleden van de vaste kamercommissies voor mobiliteits-en/of belastingvraagstukken.

Dat zijn de mensen die binnen ons huidige parlementaire democratisch bestel invloed kunnen uitoefenen.
Aansluitend lijkt het me moeilijk om het effect van deze campagne meetbaar te maken, anders dan de teller op de startpagina van de website die aangeeft dat er al wel ruim 1,3 miljoen (stand vanmiddag) bezoekers op de website zijn geweest.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie