Mercedes-Benz winnaar Pink Ribbon Inhaakaward 2010

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De uiting van Mercedes-Benz heeft vanmiddag de eerste Inhaakaward gewonnen. Mercedes-Benz heeft een auto, met calligrafitti geschreven vrouwenvoornamen, geschonken aan de stichting. 'Voor Quinty, Ida, Maudy, Marieke en duizenden andere vrouwen.’

De jury – Marc Oosterhout (managing director N=5), Astrid Prummel (hoofdredacteur a.i. Adformatie), Ellen de Jong en Anita Mooiweer (Sanoma-uitgevers Pink Ribbon magazine) – beloonden deze inhaker met een 8,75. Marc Oosterhout roemde vooral de durf van Mercedes-Benz om zo speels met het kernproduct om te gaan.

Mercedes-Benz heeft een lange traditie van mooie Pink Ribbon-uitingen, zoals deze beauties van inhakers van en . Eigenlijk valt de uiting van dit jaar hier een beetje bij in het niet - volgens Astrid Prummel kon het wel wat inspirerender - maar een gesponsorde auto is wel een prijs waard.

behaalde de tweede plaats met een integere, eenvoudige inhaker met hierin een merkloze, lege flacon en de tekst: ‘Er bestaat geen crème tegen borstkanker. Daarom steunen we Pink Ribbon.’ Dat Nivea in staat is om zichzelf te relativeren, kon op waardering van de jury rekenen.

Als derde werd de inhaakadvertentie van Pink Ribbon-duo geroemd, die net als Nivea een logische, intrinsieke link met het merk laat zien. De uiting toont een icoon van een roze envelop, vergezeld van de tekst: ‘Omdat je sommige berichten liever niet ontvangt.’

Nog 36 andere merken adverteerden in het blad. Hier zitten veel ‘Wij steunen Pink Ribbon in de strijd tegen borstkanker’ inhakers tussen die creatiever hadden gekund. Maar ik haal het natuurlijk niet in mijn hoofd advertenties te bekritiseren die voor het goede doel worden ingezet. Alleen al het feit dát een merk adverteert, zorgt voor een sympathieke uitstraling.

Natuurlijk bevat het blad nog andere noemenswaardige uitingen, zoals de eigen Pink Ribbon campagne ‘Samen zijn we sterker’, ontwikkeld door Grey. Maar voor deze inhakers - en natuurlijk voor de inspirerende verhalen - moet je gewoon het blad kopen. Het ligt morgen voor € 5,59 in de winkel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie