Unilever helpt vanilleboeren in Madagascar

Unilever, toeleverancier Symrise en het Duitse ‘Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ)’ hebben afgesproken dat ze de levens van 4000 vanilleboeren op Madagascar gaan verbeteren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De samenwerking bestaat uit een driejarig programma, gericht op 32 gemeenschappen en 44 scholen in de regio Sava.  Als alles lukt heeft het programma een positieve invloed op de levens van 24.000 personen in dit gebied.

Het programma wordt deels gefinancierd door develoPPP.de, van het Duitse federale ministerie voor Economische Coöperatie en ontwikkeling (BMZ).

Madagascar, een van de armste landen ter wereld, produceert 79 procent van alle (natuurlijke) vanille ter wereld. Unilever gebruikt het voor zijn ijsmerken Magnum, Breyers en Carte D’Or.

De samenwerking moet ertoe leiden dat de toevoer van vanille aan Unilever in de toekomst gegarandeerd is. En uiteraard dat de boerenfamilies toegang krijgen tot vervolgonderwijs en training in landbouwtechnieken, en daardoor hun economische situatie verbeteren. Het programma spitst zich dan ook toe op scholing, waarbij de boeren geleerd wordt om productiever te werken en verschillende gewassen te verbouwen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie