User Generated TV Commercials

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

door gastblogger Victor Terpstra van

Ik lees zojuist op (die dat weer had van , PeO) dat Dove gebruikers oproept om zelf reclamefilmpjes te maken. Het beste filmpje zal de volgende Dove TV commercial worden.

Wat moet ik daar nu weer van denken? Is dit een kostenbesparende maatregel van Dove? Is dit een 'call for action' van Dove richting haar doelgroep?

Of, en dat vermoed/vrees ik, probeert Dove op deze manier mee te varen op de immense golf van populariteit die het fenomeen 'User Generated Content' op het moment geniet? You Tubetje spelen zeg maar.

Op de site wordt zelfs uitgelegd hoe je een filmpje kunt maken. Welkom bij het leger van content genererende users!

Het is misschien een beetje flauw om dit initiatief (dat overigens ongetwijfeld een zeer geslaagde free publicity campagne zal worden) gelijk met de grond gelijk te maken. Het feit dat de commercial tijdens de Oscaruitreiking zal worden vertoond in de V.S. geeft aan dat Dove/Unilever serieuze exposure zoekt met deze campagne. Een geslaagde symbiose van de immer toenemende hoeveelheid door gebruikers geproduceerde content op het 'nieuwe' medium internet en de broadcastpower van de televisie-dinosaurus zou zomaar kunnen ontstaan.

Ik ben benieuwd wat het resultaat van deze amateur commercial zal zijn. Het is in ieder geval weer ´ns een andere web 2.0 flirt dan het openen van de zoveelste Second Life outlet door een multinational.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie