Ahold presteert minder in Europa

Ahold heeft in het eerste kwartaal van 2004 het bedrijfsresultaat van de retail in Europa - waaronder Albert Heijn ‒ weg zien zakken. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 58 miljoen euro tegen 72 miljoen een jaar eerder.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De vermindering was te wijten aan hogere pensioenkosten en een minder goede gang van zaken in Spanje, waar Ahold graag uit wil stappen. Bij Albert Heijn leidden de prijsverlagingen in combinatie met kostenbesparingen tot een iets hoger bedrijfsresultaat. Maar dit cijfer maakte Ahold niet bekend. Wel steeg de omzet licht tot 1,7 miljard euro.

Het gehele concern is in het eerste kwartaal door een bijzondere last van 450 miljoen euro in het rood geduwd. De afschrijving op goodwill en wisselkoersverschillen hebben te maken met de verkoop van dochters in Zuid-Amerika en Azië. Ahold boekte daardoor een nettoverlies van 405 miljoen euro tegen een winst van 84 miljoen in dezelfde periode een jaar eerder. Het concern zag het bedrijfsresultaat dalen van 402 miljoen euro positief in de eerste drie maanden van 2003 naar 145 miljoen euro negatief in 2004.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie