Andrélon in actie voor Haarwensen: 'We willen zieke kinderen weer laten stralen'

Het haarverzorgingsmerk wil naast het bieden van financiële steun de naamsbekendheid van de stichting verhogen.

Lidewei Derksen, marketing manager Andrélon.

Andrélon (onderdeel van Unilever) slaat de handen ineen met stichting Haarwensen, dat kinderen helpt die na ziekte geen haar meer hebben, door hen kosteloos een 'hoogkwalitatief haarwerk' aan te bieden. Om deze haarwerken te realiseren, zijn financiële donaties nodig en daar gaat Andrélon bij helpen. 

De haarwerken van Haarwensen zijn gemaakt van echt haar dat door volwassenen en kinderen wordt gedoneerd. Per jaar verliezen zo'n 600 kinderen hun haar door bijvoorbeeld chemotherapie, alopecia (kaalhoofdigheid) of een medische ingreep.

Blonde lokken van Verweij

Als eerste steuntje in de rug doneerde Andrélon recent 10.000 euro aan een pr-actie met schaatser Koen Verweij en Radio 538, waarbij luisteraars geld konden doneren om Verweij's lange blonde lokken af te knippen. Voor iedere duizend euro ging er een centimeter van zijn haar af. Resultaat: 33.710 euro. Hier meer over de actie.

Alle aandacht

Lidewei Derksen, marketing manager van Andrélon, zegt: 'We begrijpen als geen ander hoe belangrijk haar is om je te laten stralen en hebben hier onze missie van gemaakt. Haarwensen verdient alle aandacht en daar dragen wij graag aan bij.' In de toekomst zal stichting Haarwensen verder financieel worden ondersteund door Andrélon. Een exact bedrag wil Derksen niet noemen, maar dit zal minimaal een verdubbeling van de 10.000 euro voor 538 zijn, zegt ze. Ook wordt Haarwensen door Andrélon geholpen met ‘het verhogen van de naamsbekendheid’. Hoe precies? 'Met de campagne van een nieuwe productlijnlancering later dit jaar, hier gaan we forse media support achter zetten. Denk aan above the line, digital en in-store, waarbij we consumenten oproepen hun steentje bij te dragen. Dat kunnen ze doen met een haardonatie, maar ook financiële donaties zijn belangrijk voor de stichting, omdat het maken van kwalitatieve haarwerken kostbaar is. Bij aankoop van een product doneert Andrélon namens de consument een bedrag aan de stichting. Consumenten vinden het fijn om een concrete bijdrage te kunnen leveren, maar ook als dit op een toegankelijke manier kan', aldus Derksen.

Minder haren wassen

Hoe heeft Andrélon de pandemie doorstaan en wat staat er op stapel voor 2022? Derksen: 'We zien dat sinds de eerste coronalockdown 19% van de Nederlanders minder hun haar zijn gaan wassen, dit is een trend die zich nog altijd doorzet. Tegelijkertijd groeien segmenten als Droogshampoo juist heel hard. Consumenten zijn zich nog bewuster van duurzaamheid geworden - en dit is voor Andrélon een belangrijk speerpunt. Sinds eind vorig jaar zijn onze flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic, hiermee besparen we ruim 500.000 kilo nieuw plastic per jaar. Ook zijn we samen met Robijn, Hellmans en Lipton de samenwerking aangegaan met River Cleanup, waarbij we inmiddels 280.000 kilo plastic uit de rivieren hebben weten te halen. Het komende jaar zullen we verder inspelen op de Droogshampoo-trend met communicatie en educatie, omdat nog niet al onze consumenten weten hoe het gebruikt moet worden.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie