Campagne: Zeeland is leuk

De provincie Zeeland is deze week begonnen met een imagocampagne. Het moet de komende tijd voor eens en altijd duidelijk worden: Zeeland is niet ouderwets, en Zeeuwen zijn allesbehalve stug. Waarheid is wel dat de provincie vergrijst.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De twee jaar durende campagne moet daarom vooral mensen tussen de 25
en 45 jaar naar Zeeland trekken. Advertenties, radio- en tv-commercials en de website

moeten die doelgroep duidelijk maken dat het in de provincie goed werken en wonen is. De provincie biedt naast banen ook ruimte en relatief goedkope woningen. Kinderen kunnen gewoon op straat spelen en van dagelijkse files is geen sprake.
Minister Jorritsma en de Zeeuwse commissaris van de koningin Van Gelder openden de 850.000 euro kostende campagne woensdagochtend officieel in Den Haag.
De Zeeuwse commissaris haalde bij de opening van de campagne woensdag toch nog even het door hem ooit verfoeide 'Zeeuws meisje' aan. De boterreclame waarin zij
beweerde 'geen cent te veel' te betalen is al lang verleden tijd. Maar het ministerie van VROM
heeft het 'margarinetrutje', zoals Van Gelder het fenomeen omschrijft, onlangs weer opgepoetst om voor dat ministerie een televisieboodschap uit te dragen.Van Gelder is er blij mee. ‘Omdat een overdosis aan aandacht het inmiddels ter ziele zijnde Zeeuws meisje tot een ware karikatuur maakt, waar je later nog eens nostalgisch om glimlacht. Zo weten we ook allen dat Hans Brinkers nooit echt zijn duim in de dijk stak en dat niet alle Amsterdammers stoned zijn’. (Bron: ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie