Canday ontwikkelt voor Kwantum een cross-channel campagne

'Kwantum. Daar woon je beter van!' Dat is de naam van de cross-channel campagne die Canday ontwikkelde voor Kwantum

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In plaats van &;standaard adverteren&; op televisie, online en andere media, besloten woonwinkel Kwantum en reclamebureau Canday het helemaal anders te doen. &;We kochten een huis, dat het leading communicatiekanaal werd én de bewijsvoering voor de nieuwe pay-off: "Kwantum. Daar woon je beter van!"&; Canday legt uit dat je als woonwinkelmerk van goeden huize moet komen om een eigen breinpositie te kunnen claimen in de wereld van woonaccessoires, meubels, gordijnen en vloerbedekking.&;

De bedoeling van de nieuwe campagne &;Kwantum. Daar woon je beter van!&; is om het merk te positioneren als een actuele, sympathieke en relevante voordeelaanbieder. Canday: &;Een merk dat consumenten mooie meubels, accessoires, vloerbedekking, gordijnen en meer biedt voor een verrassend scherpe prijs. Zoals ook wordt geïllustreerd in de eerste commercial van de campagne, "Stoel Swing".

Echt huis
Canday over de campagne: &;Centraal communicatie- én conversiekanaal in de campagne is een echt huis, waarin een echt stel woont - Frank en Esther. In dit huis - te vinden op - kan iedereen (via Google Streetview technologie) rondkijken. Dat begon met een House Warming party, waarvoor consumenten werden uitgenodigd via owned media (eDM, social content) en paid media (bannering). Alleen waren het in dit geval niet de nieuwe bewoners, maar de bezoekers die cadeautjes kregen. Allemaal in het huis verstopt.

 

Dit Kwantum huis is in de nieuwe campagne dus veel meer dan het decor van een TV-commercial. Het huis is een ‘levende’ catalogus, waarin je inspiratie opdoet en producten kunt kopen. Kwantum hechtte vanaf het begin belang aan de echtheidsfactor. Een echt stel met echte emoties, keuzes en battles (soms letterlijk). Een echt huis (geen reclamepaleisje), met lastige hoekjes en imperfecties. Dat zorgt ervoor dat consumenten via Frank en Esther beleven wat Kwantum voor hen kan betekenen.&;

Frank en Esther
De Manager Marketing & Communicatie van Kwantum, Letteke Bens, is ervan overtuigd dat de vernieuwende aanpak van Canday noodzakelijk is om de ban te breken voor het merk: ‘We willen niet de zoveelste aanbieder van meubelen, gordijnen, tapijt en woonaccessoires zijn, met de zoveelste campagne en de zoveelste aanbieding. Merken die alleen aan opruiming doen, ruimen uiteindelijk zichzelf op. De huidige campagne zet Kwantum neer op een manier die 100% bij onze oorsprong en strategie past. Als een merk dat consumenten helpt eigentijds en stijlvol te wonen zonder daar onnodig veel voor te betalen. Met alle technologische, creatieve en tactische mogelijkheden die we daar tegenwoordig voor hebben.’

Dit is het &;echte stel&; dat Canday voor de campagne in het leven riep, Frank en Esther:

Volgens Canday lopen Frank en Esther tegen dezelfde problemen aan als andere consumenten. Bernd van den Thillart, Concept & Art bij Canday: &;Kopen ze die designerstoel voor een designerprijs, of halen ze hem gewoon bij Kwantum? Legt Frank zelf het laminaat, of laat hij de mensen van Kwantum een handje helpen? Dat maakt de campagne uitermate herkenbaar voor consumenten, die voor dezelfde keuzes staan.&; Kwantum wil en kan ze daarbij helpen, want de formule heeft alles in huis om eigentijds wonen voor iedereen bereikbaar te maken. Deze brand storyline zal de komende weken met behoorlijk veel exposure worden neergezet en worden verdiept.

Credits
Bureau: Canday
Account director: Natascha van den Ende
Account management: Louise Schneider (ad interim) en Hennie Bouwe
Project management: Hennie Bouwe
Creatieve directie: John Lommers
Concept & strategy: Joris Verhaak & Bernd van den Thillart
Concept & art direction: Bernd van den Thillart
Concept & copy: Barry de Waal
Online en multi media productie: Willem Nikkelen en Raoul Schaaf
Klant: Kwantum
Eindverantwoordelijke Strategie: Letteke Bens-vanden Berg
Eindverantwoordelijke Creatie: Mariska Wijnands
Productie TVC: Wenneker
Regisseur: Kurt Maes
Producer: Kerstin Kambier
Productie online movies: Lutters
Regisseur: Bernd van den Thillart (Canday)
Contact: Luc Lutters en Jeroen Westenbroek
Online productie: Indicia
Account manager: Sander van Rijswijk
Project manager: Milou Remmers
Mediabureau ATL en print: MediaValue
Mediastrategie en -planning: Maartje de Vet
Mediastrategie en –inkoop: John Broekx
Mediabureau online: Yonego
Senior account manager: Kasia Meerman
Casting: Danielle van Disseldorp
Sounddesign: Music Skeleton Productions
Voice Over: Van de Laar & van Efferen
Fotografie: Hystrix
360 graden view: Paul Raats
PR: CO/motion

 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie