‘Cordiant moet Bates Worldwide verkopen’

Hoewel topman David Hearn gisteren nog anders beweerde, zou Cordiant Communications rondkijken voor een koper van reclametak Bates Worldwide. Nu wereldwijde klant Allied Domecq is vertrokken, komt dat proces mogelijk in een stroomversnelling, verwachten analisten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens een aantal analisten zou het vertrek van Alled Domecq de doodsteek voor de al zo hard getroffen communicatiegroep kunnen zijn. Analist Jesper Jensen at WestLB acht het goed denkbaar dat andere klanten nu ook hun relatie met Cordiant gaan herzien. ‘Ze denken: ‘Misschien weten andere cliënten iets dat ik niet weet’.’ Anderen weten te melden dat het met het merk Bates dezelfde kant op zou kunnen gaan als de verdwenen bureaus D'Arcy, Lintas en Bozell. Havas, Grey Global, Publicis Groupe en WPP Group worden genoemd als overnamepartners.
Cordiant verloor het afgelopen jaar in hoog tempo klanten als Hyundai, Woolworths en Royal Mail. Het Duitse Scholz & Friends en het Australische George Patterson Bates staan inmiddels te koop.

Allied Domecq is na het vertrek bij Cordiant al begonnen met een bureauoriëntatie voor de merken Ballentine's, Tia Maria en Malibu. Met welke bureaus het drankenconcern in gesprek is wilde het niet kwijt aan BrandRepublic.

David Hearn wist gisteren nog te melden dat een overname van Bates geen optie is, ‘behalve als de aandeelhouders het willen’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie