De drie lagen van content creatie.

Hoe start je nu met het ontwikkelen van content creatie? Je wilt natuurlijk dat je content relevant en aantrekkelijk is, je omzet vergroot, en zorgt voor langdurige belangstelling in plaats van alleen een opleving bij plaatsing. Mijn ervaring is dat als het gaat over content creatie het idee van verkoop, 'vloeken in de kerk' lijkt. Waarbij aan de andere kant de keiharde ROI specialisten willen verkopen en er weinig ruimte voor creativiteit overblijft.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daarom hierbij een beschrijving van het ontwikkelen van gelaagde content oftewel: De drie lagen van content creatie. Een effectieve vorm die we in met hebben vormgegeven.

De drie lagen van content creatie:
Eerste laag:
Doel: Informeren.
Je klant argumenten geven waarop hij/zij een product of dienst dient te beoordelen.
Creëer een opsommingsartikel (Zoals bijvoorbeeld: )
Hierin beschrijf je de stappen die genomen moeten worden, of de kernpunten die van essentieel belang zijn om jouw dienst of bedrijf op te beoordelen. Deze laag geeft een samenvatting van argumenten die een potentiële koper mee moet nemen in zijn beslissingsproces. Het biedt de lezer houvast binnen het speelveld van jouw business. Je biedt argumenten waarop jouw product of bedrijf beoordeeld moet worden.

Tweede laag:
Doel: Onderscheiden.
Één of twee kenmerken benadrukken waarop jouw product of bedrijf zich onderscheidt. (Deze kenmerken zijn een wezenlijk onderdeel van de eerste laag.)
Verdiep de informatie die je in laag één hebt aangeboden.
Wanneer je als bedrijf, of met betrekking tot een product, één of twee onderscheidende thema's hebt die je gemakkelijk kunt afzetten tegen je concurrenten, verdiep je deze met een uitgebreid artikel. Wat ook kan werken, en mijn persoonlijke voorkeur heeft, is het gebruik van video. Zo belicht je één onderscheidend element en geef je je bezoeker/lezer de mogelijkheid om zich persoonlijker te laten informeren. Sluit af met een call to action. Je bezoeker is geïnformeerd, weet nu welke vragen hij moet stellen en welke antwoorden jij hierop geeft. Nodig je bezoeker uit voor een persoonlijk contact.

Creëer in de tweede laag content die altijd relevant is. Ook wel 'evergreen' content genoemd (mits je onderwerp het toelaat).
Voorbeeld:
In plaats van de blog 'How Obama uses twitter' de blog: 'How presidential campaigns use social media'.

Derde laag:
Doel: Verbinden.
Op deze laag wordt de keuze voor een product of dienst gemaakt. Het doel is ook om hier de sale te maken.
Maak het persoonlijk, treedt in contact.
Je lead, in laag 3 zeker, weet wat hij of zij wil en geeft aan dat jouw onderscheidende elementen voor hem essentieel zijn. De derde laag is het maken van een verbinding. Nodig je lead uit voor een webinar, een beurs of vraag gegevens achter te laten voor het maken van een telefonische afspraak.

Door het creëren van content in drie lagen verplicht je jezelf ertoe om vanuit breed naar specifiek te werken. Je neemt je lezer mee in diezelfde trechter en bied je lead de handvatten voor in zijn of haar beslissingsproces. Je creëert relevante en aantrekkelijke content waarbij verkoop in balans is met creativiteit.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie