Design geeft inhoud

Er is zo’n stortvloed van producten, en toch doen fabrikanten zo zelden hun best om uit de anonimiteit te geraken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wie zich op een beetje innovatief design zou storten, vergroot zijn kansen op herkenning bij consumenten en daarmee de kans op succes. Alle merkstrategen hebben hun mond vol over ’het laden van merken', maar in praktijk blijven de meeste merken en producten tamelijk inhoudsloos en onderling uitwisselbaar.

Is design dan het tovermiddel bij uitstek? Nee, maar je kunt er een juiste positionering goed (en letterlijk) mee vormgeven. Het tot dan wat slome Philips onderscheidde zich enige jaren geleden opeens als innovatief en trendy toen het, samen met Alessi, een opmerkelijke en succesvolle lijn van huishoudelijke producten op de markt zette. Maar trends zijn tijdgevoelig en dus kortdurend, voor je ’t weet zit je met een verouderd product, is vaak de verdediging van fabrikanten die zich weinig aan design gelegen laten liggen. Kan zijn, maar de klant leeft toch in het heden en je zult hem of haar moeten volgen in smaak en voorkeur. Op naar de designbureaus dus.

< SIZE=1>bron : absatzwirtschaft<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie