Eerste shortlist benoemingen Cannes Lions

Twee in categorie Direct, acht in de categorie Promo & Activation en 2 in PR.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zondag om negen uur ‘s ochtends werden de eerste shortlists van Cannes Lions 2012 vrijgegeven, die van de categorie Direct en Promo & Activation. De eerste lijst telt 227 campagnes. Twee daarvan zijn van Nederlandse origine. De tweede lijst telt 251 campagnes. Daarvan zijn er acht van Nederlandse bodem.

Direct:
Task force investigation firework bom-makers – Lemz (Media & Viral Marketing)
ALS Foundation I have already died – Publicis (Charity)

Promo & Activation:
Dutch shark alarm – Museum Isle of Pampus – Ogilvy & Mather (Best use of experimental marketing in a promotional campaign)
Serenade live event Heineken – Wieden + Kennedy (Best use of experimental marketing in a promotional campaign)
Find your adventure Mini – Fel Concepts (Best Use of Guerilla Marketing in a Promotional Campaign)
Hema Mega Push-up Bra – Doom & Dickson (Best New Product Launch/Re-Launch or Multi-Product Promotion at Retail)
Microsoft Britt’s Telephone - Kumpany (Best Online Advertising in a Promotional Campaign)
LG Thief - Y&R Not Just Film (Best use of Social Media Marketing in a Promotional Campaign)
ALS Foundation I have already died – Publicis (Charities)
ALS Foundation I have already died – Publicis (Best Integrated Campaign Led by Promotion and Activation)

's Middags werd ook de shortlist van de PR Lions vrijgegeven. Hierop prijken 134 inzendingen waarvan 2 Nederlandse:
PR
Domino's Safe Sound - Indie (Corporate responsibilty)
Hema Mega Push-up Bra - Doom & Dickson (Best Use of Media Relation)

De Direct-, Promo & Activation-, en PR Lions worden maandagavond in het Palais de Festivals in Cannes uitgereikt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie