Euro RSCG op zoek naar wereld-jongerencultuur

Bestaat er eigenlijk wel zoiets als een ’wereld-jongerencultuur’? Wegen de overeenkomsten tussen jongeren in de diverse landen op tegen de verschillen tussen hen? Om dat te weten te komen gaat Euro RSCG Worldwide rechtstreeks naar de bron. Een week lang brengt het bureau een zorgvuldig uitgekozen groep van 20 jonge beïnvloeders uit 9 landen bij elkaar voor interactie, discussie en debat over hun gemeenschappelijkheden en verschillen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De landen die zijn vertegenwoordigd, zijn Argentinië, België, China, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Rusland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.
Voor veel volwassenen lijken jongeren een compleet andere cultuur te vormen. Ze luisteren naar andere muziek, zien er anders uit, doen anders en hebben andere interesses dan velen van de rest van ons. En dat geldt niet alleen voor jongeren in ons eigen land, maar lijkt ook op te gaan voor jongeren in andere landen. In feite is het zo, dat nu de geopolitieke en culturele grenzen vervagen en de techniek de manier verandert waarop we met elkaar in verbinding komen, vele jonge mensen zich sterker identificeren met ’jeugd’ dan met nationaliteit.
De X-Plorer Panel Immersion 2002 vindt van 28 juni tot 4 juli plaats in Amsterdam. Het wordt de meest intensieve prestatie tot nu toe voor het voorspoedig groeiende X-Plorer Panel van RSCG, een interactieve gemeenschap van meer dan 500 invloedrijke jongeren in de leeftijd van 18 tot 29 jaar. Ze komen uit de hele wereld en ze leveren doorlopend informatie aan het bureau ter assistentie bij de werkzaamheden voor klanten in bedrijfstakken die variëren van fast food tot auto’s en elektronica. De volle agenda is opgezet als stimulans en uitdaging. Door middel van rechtstreeks debat, openhartige discussie en uitdagende activiteiten worden inzichten in de volgende abstracte en merkspecifieke concepten verzameld:
- Wereld-jongerencultuur, wat is dat, waar gaat het over, hoe werkt het?
- Wat is er overal ter wereld in en uit, van specifieke merken tot attitudes en idealen .
- De werking van beïnvloedersnetwerken in de verschillende landen en culturen - en hoe deze grensoverschrijdend zijn.
- Merkspecifieke verkenning, gericht op: - chocolade en snoep - computers, connectiviteit en technologie .
- Eten en drinken; zaken die in verband staan met gezondheid en welzijn .

De resultaten zijn later deze zomer beschikbaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie