Gaat de Mini het weer maken?

Toen het Duitse BMW zijn English Patient, de Rovergroep, ontmantelde en van de hand deed, hield men alleen de Mini als merk aan. De nieuwe versie van het hippe autootje staat nu op het punt om de weg te veroveren. Marktspecialisten hebben hun twijfels of dat gaat lukken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

BMW investeerde maar liefst 200 miljoen pond in de herlancering van de zeer Britse Mini, en het bedrijf heeft zich meteen ook maar een ambitieus doel gesteld: nog dit jaar moeten er in het Verenigd Koninkrijk 20.000 Mini's worden ver-kocht. Of dat gaat lukken? Het marktsegment voor kleine, luxe autootjes is overvol. De prijsstelling (aanvankelijk 14.000 pond, nu gedaald naar rond 10.000 pond) roept vraagtekens op evenals het ontbreken van update-plannen voor de komende zeven jaar (voor de gemiddelde auto is dat eens per twee of drie jaar). En, nu het (grote) dealernetwerk van Rover is weggevallen, moet men het hebben van de veel schaarsere BMW-dealers plus een paar exclusieve Mini-showrooms op A-locaties. Deze moeten dit jaar gemiddeld elk 150 Mini's verkopen om te voldoen aan het gestelde doel. Dat zal volgens critici niet meevallen, zeker niet bij een auto waarvoor de makers eigenlijk geen duidelijke doelgroep voor ogen hebben.

< SIZE=1>bron: marketing week<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie