Ik zeg: Veronica!

Veronica Magazine zegt dat het zich wil inzetten voor een besparing op de energierekening van haar abonnees. Ronald Luijendijk geeft uitleg.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Abonnees van Veronica Magazine kunnen zich vanaf 28 februari inschrijven voor een lagere energierekening. In samenwerking met de onafhankelijke besparingsadviseur Zjools, wordt een energieleverancier gezocht die de hoogste korting biedt. Een activiteit die overlap lijkt te hebben met die van Groupon, maar ook bijvoorbeeld van de Consumentenbond en de ANWB. Wat beweegt Veronica Magazine om dit te doen? Vijf vragen aan Ronald Luijendijk, director consumer concepts & partnerships bij Veronica Uitgeverij.

Wat is de toegevoegde waarde voor Veronica Magazine om dit initiatief te nemen?
‘De toegevoegde waarde is dat wij bijna 800.000 abonnees hebben en daarmee een substantiële groep consumenten die wij vanuit het merk Veronica Magazine kunnen activeren. Wij organiseren voor deze groep zeer frequent acties, gratis dan wel tegen hoge korting, met als doelstelling de band die de abonnee heeft met onze titel te versterken.’

Veronica Magazine stelt zich min of meer op als belangenbehartiger voor haar lezers, á la ANWB of Consumentenbond. Waarom?
‘Vanwege de doelstelling die ik noemde. Behoud en merkbinding is een belangrijk onderwerp voor de uitgeverij.’

Iedereen weet wel dat Veronica geen onafhankelijk partij is, maar een commerciële organisatie. Kan je uitleggen waarom dat niet conflicteert met dit initiatief?
‘Veronica Uitgeverij organiseert per jaar tientallen acties die naast voordeel voor de abonnee ook inkomsten voor de uitgeverij opleveren, hierbij kijken we naar het belang voor de abonnee en zoeken daarna partners om hier invulling aan te geven. Voor de specifieke actie om collectief energie in te kopen met onze abonnees hebben we een samenwerking gesloten met Zjools, een onafhankelijk partij. Zij onderhandelen met alle energieleveranciers over het beste aanbod, Veronica Magazine zal zich hier niet mee bemoeien, noch invloed op uitoefenen.’

Wie wordt straks het aanspreekpunt wanneer de energieprijzen die middels ‘samenvoordeel’ worden onderhandeld toch minder concurrerend zijn dan de consument had verwacht?
‘Veronica Magazine is verantwoordelijk voor het resultaat van de actie en het aanbod aan onze abonnees. Het is natuurlijk zo dat wij ons uiterste best doen voor het beste aanbod, maar dit aanbod mede wordt bepaald door de hoeveelheid inschrijvingen. De consument bepaalt zelf uiteindelijk of het aanbod voor hem of haar geschikt is, wij zullen hen helpen om inzichtelijk te maken wat ze uiteindelijk per maand moeten gaan betalen op basis van het aanbod. Er is een kans dat ze al een beter contract hebben. Doordat abonnees zich vrijblijvend kunnen inschrijven zijn ze op geen enkele manier verplicht om op het aanbod in te gaan.’

Hoeveel deelnemers verwacht Veronica Magazine te werven?
‘Wij doen dit voor de eerste keer en hebben gekozen voor een bescheiden communicatie. Wij willen in eerste instantie leren of wij relevant zijn voor onze abonnees met een dergelijke actie. Wij verwachtten voorafgaan aan de actie enkele duizenden inschrijvingen, die hebben we nu al bereikt. Met de kennis die we dit jaar opbouwen willen we volgend jaar kijken naar de mogelijkheden om met een aantal strategische partijen verder op te schalen. Het feit is en blijft dat nog veel mensen in Nederland ‘dure’ energie hebben. Een collectiviteit met vertrouwde merken kan er toe leiden dat mensen die tot nu toe de stap niet durfden te maken het nu wel doen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie