Premium

IPG Mediabrands introduceert conversie attributietool Ad-tribute

Mediabrands wil meer inzicht krijgen in welke digitale kanalen de meeste conversies opleveren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ad-tribute maakt gebruik van een algoritmisch model dat leert van historische data. Op basis hiervan wordt per gebruiker waarde toegekend aan alle interacties. Dit maakt het mogelijk om voorspellingen te doen en &;wat-als&; scenario’s uit te voeren.

Mediabrands maakt gebruik van een dashboard om te voorspellen wat het gevolg is van een verschuiving van online budget en met welke budgetverdeling over de verschillende digitale middelen een bepaald doel in de funnel behaald kan worden.

Ad-tribute is geheel ontwikkeld in Nederland en wordt de komende weken internationaal uitgerold.

Nathalie Peters, Group Commercial Director, zegt dat er momenteel voornamelijk wordt beoordeeld op de laatste klik van de geconverteerde bezoeker. &;Aan alle overige interacties wordt nauwelijks waarde toegekend. Dit model is te simpel en wijkt te veel af van de werkelijkheid. Er bestaat al langere tijd behoefte bij onze klanten in meer inzichten in alle touchpoints van online kanalen en welke per geval de meeste conversie oplevert. Met Ad-tribute kunnen we marketeers antwoord geven op hun vraag welke digitale kanalen de meeste conversies opleveren.&

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie