Joint venture Nielsen en AGB

VNU dochter Nielsen Media Research gaat een joint venture aan met AGB Group, een dochteronderneming van reclamegroep WPP.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De nieuwe onderneming gaat AGB Nielsen Media heten en opereren in 30 landen. VNU slaat daarmee een mooie internationale slag in de markt voor kijkcijfermeting. Die markt is volgens een VNU woordvoerder 900 miljoen dollar groot; van de nieuwe joint venture wordt een omzet van 110 miljoen verwacht. Bovendien groeit de markt jaarlijks met vier tot zeven procent. VNU en Kanter (de adviestak van WPP) krijgen beiden een belang van 50 procent in de onderneming. Zij menen dat er nauwelijks overlapping is in de landen waar zij kijkcijfers meten. Met de joint venture worden zij echter niet de grootste speler op de kijkcijfermarkt. Dat is na Nielsen in de VS het Japanse Video Research. Daarna volgt AGB Nielsen, dan TNS en GfK.

Bron: FD

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie