Kwartaalwinst Omnicom 8 pct omhoog

Omnicom, het derde communicatiebureau ter wereld, heeft in het derde kwartaal van dit jaar een winst behaald van 92.4 miljoen dollar, dat is 8 pct meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. Dat Omnicom het beter heeft gedaan dan de concurrerende Britse en Amerikaanse bureaugroepen is te danken aan veel new business-winst.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Reuters contateert dat de Amerikaanse reclamebureaugroep het ook beter heeft gedaan dan de meeste Amerikaanse uitgeverijen. Het derde kwartaal van dit jaar, dat slecht was voor de hele reclame-industrie, werd door Omnicom goedgemaakt door internationaal voor meer dan een miljard dollar aan nieuwe accounts binnen te halen. Het bedrag dat is gegund door PepsiCo is ongeveer 400 miljoen dollar en zo'n 50 miljoen dollar meer dan analisten in New York hadden verwacht. Topman John Wren vertelde dat het nog onmogelijk was om te voorspellen wat

de ontwikkelingen op[ 11 september voor invloed zouden hebben op de

resultaten in het vierde kwartaal. 'Onze opdrachtgevers bezien wat het

effect precies is op hun business en kijken ook scherp naar de boodschap die zij richting consument willen sturen.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie