Magazine als ‘creative brand document’

Eight Magazine verbindt kunstenaars en merken aan elkaar in kunstuitgave op groot formaat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sinds april 2011 brengt art agency Your:Own van Jeroen Smeets het kunstblad Eight Magazine uit. In elke editie worden acht kunstenaars uitgenodigd om een kunstwerk te maken op basis van een vooraf gekozen thema.

Jeroen Smeets, die met Your:Own ook een galerie in Amsterdam heeft geëxploiteerd die jonge hedendaagse kunstenaars brengt, zegt dat elke pagina uit het magazine ook een kunstwerk is om in te lijsten. ‘Deze kunstwerken worden gedrukt op een formaat van 30 bij 40 centimeter. Met een standaard lijst is het magazine in één klap om te toveren tot een heuse galerie.’

Smeets wil Eight Magazine aantrekkelijk maken voor merken en gebruikt de term ‘creative brand document’. Elke editie van het tijdschrift wordt ‘gehost’ door een merk. Dat merk is daarmee de enige adverteerder in het magazine. In overleg met het merk kiest Smeets een thema dat aansluit bij de waarden van het betreffende merk. Met dat thema gaan de kunstenaars aan de slag. De eerste twee merken waarmee Eight Magazine reeds samenwerkte, zijn schoenenmerken HUB Footwear en Kangaroos. Het vierde issue in samenwerking met Red Bull Studio Amsterdam verschijnt in oktober, tijdens ADE.

Smeets zegt dat Eight Magazine gratis verkrijgbaar is in galeries, boetieks, cafés, platenzaken en andere creatieve hotspots in Nederland, Duitsland en Denemarken. Hij geeft een gedrukte oplage op van 7.000 stuks.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie