Meer bezoekers spoorwegmuseum

In de culturele sector hebben veel spelers het moeilijk, maar sommigen weten het hoofd boven water te houden met sterke programma's en slimme marketing. Zo beleefde Het Spoorwegmuseum met 360.000 bezoekers in 2012 een succesvol jaar. Het bezoekersaantal betekent een stijging van ruim 6 procent ten opzichte van 2011.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In november 2012 opende Het Spoorwegmuseum De Vuurproef. In deze nieuwe culturele attractie vertelt Rutger Hauer de bezoekers in hoeverre de komst van de trein de wereld heeft veranderd. Het is een virtuele reis door bijna twee eeuwen treingeschiedenis. De attractie zorgde voor stijgende bezoekersaantallen in de laatste weken van het jaar.

Vooral de evenementen van Het Spoorwegmuseum zijn grote publiekstrekkers, zoals Winter Station 2012. Daarnaast doen thema's rondom bekende tv-series het goed. Tijdens een Thomas Weekend kwamen bijvoorbeeld meer dan 27.000 ouders en kinderen kennis maken met het populaire blauwe kindertreintje. Ook een themaweek over de karakters uit de tv-serie Chuggington liep uitstekend. Het museum ontving in de zomervakantie gedurende 10 dagen bijna 25.000 bezoekers voor de treinen van dit programma.

Sinds de heropening van Het Spoorwegmuseum in 2005 hebben meer dan 2,6 miljoen mensen Het Spoorwegmuseum bezocht.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie