Nrc.next trekt nieuw publiek

Nog geen twee maanden na de lancering van nrc.next blijkt dat de nieuwste ochtendkrant van Nederland vooral een nieuw publiek in de ochtend aantrekt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ruim 70 procent van de lezers is niet afkomstig van de bestaande PCM-titels NRC Handelsblad, de Volkskrant, Trouw of AD. De gemiddelde leeftijd van de nrc.next lezer ligt rond de 35 jaar.
Volgens uitgever Willem Jan Makkinga is de ochtendkrant daarmee complementair aan NRC Handelsblad. ‘De betaalde oplage ontwikkelt zich boven verwachting goed en zit nu op 65.000. De verspreide oplage is 99.000 exemplaren. De doelstelling om eind december 2008 een betaalde oplage van 80.000 exemplaren te hebben, blijft onverminderd van kracht.’

De onderverdeling is als volgt (tot 10 mei):22.500 betaalde abonnementen, 12.000 proefabonnementen, 30.000 losse verkoop en 10.000 controlled circulation.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie