Online magazines minder geliefd dan papieren concurrent

Online magazines leggen het met name af tegen hun papieren concurrenten omdat ‘lezers’ weinig trek hebben om online reclame tot zich te nemen, zo concludeert het Amerikaanse onderzoekbureau InsightExpress na een onderzoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Amerikaanse blad Adweek meldt dat bijna 50 pct van de 500 ondervraagden in het onderzoek aan heeft gegeven een hekel te hebben aan online banners, pop-ups en andere ‘afleidingen’ op het beeldscherm, reden waarom online magazines zouden worden gemeden. Wat Adweek ‘inconvenience’ noemt speelde daarbij ook een nadelige rol, evenals ‘eye strain’.

Als gevolg daarvan leest één van de drie onderzochten online magazines. InsightExpress: ‘Amerikanen willen hun tijdschriften nog steeds mee naar bed nemen, naar het toilet en mee in de trein naar hun werk.’

Het onderzoek heeft ook een ander probleem voor online magazines aan het licht gebracht. Een meerderheid van de respondenten (57 pct) betaalt op dit moment voor een traditioneel tijdschriftabonnement, maar bijna 80 pct verwacht dat online magazines gratis zijn. Lee Smith van InsightExpress: ‘De hoop dat online magazines groeiende inkomsten tegemoet kunnen zien is onterecht, daar de meeste lezers verwachten dat online content gratis beschikbaar is.’

Wie de opdrachtgever is van het onderzoek meldde Adweek niet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie