Problemen Havas vanwege WorldCom

De omzet van de Franse media/reclamegigant Havas ‒ moeder van onder meer Euro RSCG ‒ is in het derde kwartaal van dit jaar met 6 procent gedaald tot 443 miljoen euro. De daling wordt deels toegeschreven aan de problemen van klant WorldCom, dat in het kwartaal daarna overigens weer is gaan adverteren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De aandelen Havas daalden vanochtend in Parijs met 4.29 pct als gevolg van de cijfers van het concern. De reclamebureaus Euro RSCG en Arnold Worldwide hadden het relatief het moeilijkst in de periode. Zij noteerden een met 7 pct geslonken omzet in het derde kwartaal van 2002.

Geografisch gezien deed Europa het wat minder slecht dan Noord-Amerika. De omzet in de VS daalde 6.9 pct omlaag in het derde kwartaal, de omzet in Europa was 5.8 pct omlaag. Per communicatiediscipline viel op dat ‘traditionele reclame’ met 7 pct daalde en marketing services/media met 5.3 pct.

Havas meldde dat de grootste daling werd genoteerd door de sector financiële pr, met bureaus als Maitland in London en Abernathy MacGregor in New York.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie