Reclame Casema niet misleidend

De reclame van kabelbedrijf Casema over de snelheid van zijn internetdienst Wanadoo was niet misleidend. Dat heeft de president van de rechtbank in Den Haag gisteren bepaald.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De uitspraak veroorzaakte grote teleurstelling bij de Consumentenbond, die het kort geding had aangespannen. De bond gaat niet in beroep tegen de uitspraak. De Consumentenbond vindt dat Casema in een advertentie de snelheid van Wanadoo, internet via de kabel, te gunstig voorspiegelt. De advertenties stonden in juni in verschillende kranten. In de uitingen wordt de snelheid van kabelinternet vergeleken met de ADSL-verbindingen MxStream Basis en Fast (snel internet via de telefoon). De snelheid van de kabel is in de advertentie een gemiddelde, gebaseerd op de internetdiensten van zowel Casema als Essent en UPC. De gemiddelde snelheid van kabelinternet in de advertentie was hoger dan de werkelijke snelheid van Casema's Wanadoo, die volgens de Consumentenbond ‘als langzaamste uit de bus’ kwam. Misleidende reclame vond de bond, maar kreeg geen gelijk (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie