Richard Stephenson (YUDU Media) geeft zijn visie op tablet publishing

Wereldwijd spenderen steeds meer mensen meer tijd aan hun tablet. Richard Stephenson, een bekende persoonlijkheid in de uitgeverswereld en CEO van het succesvolle bedrijf YUDU Media, geeft zijn visie op tablet publishing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Onder het leiderschap van Stephenson, is YUDU Media in Groot-Brittannië uitgegroeid tot marktleider op het gebied van multi-platform publishing. Ook is het bedrijf een toonaangevende ontwikkelaar van Digital Magazine Apps. Stephenson: "Tablet publishing is binnen korte tijd populair geworden, omdat tablets in hoog tempo gemeengoed zijn geworden. Voor het eerst is er een device dat de ideale schermgrootte heeft om een magazine op te lezen. En de tablet is mobiel; altijd en overal hebben mensen nu toegang tot content in een vast stramien die prettig leesbaar is."

Experimenteren met businessmodellen
"Groot-Brittannië is te karakteriseren als een land dat nog steeds experimenteert met veel verschillende businessmodellen. De daling in advertentie-inkomsten uit printuitgaven kan maar voor een deel worden opgevangen door inkomsten uit digitale activiteiten. Het abonnementenmodel wordt nu het meest toegepast bij digitale magazines op tablets. Er zijn ook modellen waarbij het digitale magazine gratis beschikbaar is en advertenties zorgen voor de inkomsten. Dit model lijkt voor sommige titels goed te werken.

 

Plaats als eerste een reactie