Snoepsector floreert

De snoepsector floreert als nooit tevoren. De candy bars en andere zoete spullen vliegen over de toonbank. Marktleider Masterfoods USA, voorheen M&M/Mars, kan zich zelfs een 'ultra low profile' marketingstrategie veroorloven. De sterke merken verkopen zichzelf.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het begon allemaal in 1923 met de lancering van Milky Way. Snel daarna volgden Snickers en Mars, en even later M&M's. Inmiddels zijn er twaalf ijzersterke merken die het snoepbedrijf al bijna tachtig jaar aan de top houden. Een hele prestatie in een markt die per definitie jong en wispelturig is. Met een marketing- en ontwikkelingsbeleid van constante, maar selectieve vernieuwing slaagde het bedrijf er tot nu toe steeds weer in de vraag naar zijn producten op peil te houden. Hoe ze dat doen? 'Onze eerste inzet is de topmerken sterk te houden', aldus vice president Bob Gamgort, 'en onze tweede opdracht is nieuwe merken te bedenken voor de gaten in de markt die door de topmerken niet worden gevuld.' Maar die nieuwe merken worden dan wel mondjesmaat en uiterst voorzichtig gelanceerd, onder andere om kannibalisering van de bestaande merken te voorkomen. Of zoals de marketeers van Masterfoods het zelf noemen: onze kracht ligt in creativiteit die conservatief genoeg is om de stabiliteit te behouden, maar scherp genoeg om ophef te genereren.

< SIZE=1>bron: promomagazine<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie