Steeds jonger steeds ouder

Tweens (8-tot 12-jarigen) zijn een interessante doelgroep: als consumenten (jaarlijks goed voor 3,1 miljard Engelse ponden) én als beinvloeders van aankoopbeslissingen. Wat beweegt tweens, wat vinden ze cool?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kwalitatief onderzoek schetst de veranderingen in het tweens(belevings)wereldje in de laatste jaren. Een greep uit de bevindingen: kinderen brengen een groot deel van hun leven door in hun slaapkamer, of liever, multimedia-zit/slaapkamer. Ze beschikken over tv, Playstation2, DVD’s en soms internet en telefoon. Celebrities zijn heel belangrijk (en invloedrijk) maar moeten naast talent ook menselijke waarden hebben; altruïsme is cool. Kinderen worden op steeds jongere leeftijd ouder. Ze zijn geïnteresseerd in de wereld (post-11 september), volwassen programma’s en merken, en dankzij Harry Potter zijn ook boeken weer terug. Kinderen begrijpen en ‘doorzien’ reclame; vaak werkt marketing dan ook beter. ‘Text-to-win’ promotions bijvoorbeeld, worden niet zozeer ervaren als reclame, maar als een eerlijke ruil.

Bron: Admap

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie