Supermarkten krijgen te maken met winkelvergelijking

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De supermarktbranche krijgt vanaf zaterdag te maken met een die meningen van klanten verzamelt over hun winkel.

'Supermarktdeskundige' Gerard Rutte komt met de site waar winkelbezoekers hun ervaringen kunnen uitwisselen.

Op de site kunnen de consumenten een cijfer geven voor verschillende onderdelen van supermarkten. Hiermee geven ze dus hun mening over het beleid van de organisaties achter
de winkels.

'Iedereen kent de verhalen over de onvrede over producten die gesaneerd zijn of ondanks reclamecampagnes op televisie niet meer verkrijgbaar zijn', aldus Rutte tegen het ANP.

Hij wil de gegevens over de mening van de klanten wekelijks aan de hoofdkantoren van supermarkten sturen. Rutte denkt dat consumenten zitten te wachten op de mening van de buurtbewoners.
Supermarktkoepel denkt dat supermarkten weinig te vrezen hebben. Volgens een woordvoerder merken ondernemers het toch al snel genoeg als klanten minder tevreden zijn.
'De supermarkten in Nederland trekken dagelijks 4,2 miljoen bezoekers. Ik denk dat de mensen onderling ook praten over wat ze van een winkel vinden.'

Marktleider Albert Heijn maakt zich ook geen zorgen: 'Als het goed is voor consumenten dan is het ook goed voor ons', aldus een woordvoerster. 'Ik hoop alleen dat klanten ook bij ons blijven komen als er opmerkingen zijn. Veel vragen en opmerkingen worden op de winkelvloer gesteld. Daar krijgen wij geen gegevens over.'

Laurus (Edah, Super De Boer en Konmar) is voorstander van openheid. 'Supermarkten staan erg in de belangstelling. Dat is goed. Wij communiceren met onze klanten via onze klantenservice. Deze site zien wij niet als een bedreiging.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie