Terugval in Europese PR-branche

Het gaat niet meer zo hard met de Europese PR-branche. PR Week publiceerde deze week haar European League Tables. De cijfers laten nauwelijks enige groei zien bij de top-bureaus. Wel zijn er enkele verschuivingen in de top 10.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Weber Shandwick heeft Euro RSCG van de troon gestoten als grootste PR-bureau van Europa dankzij de fusie met BSMG Worldwide. De honorariuminkomsten liggen op meer dan 73,3 miljoen Britse ponden. De cijfers laten bij WS een terugval van 8 procent zien, vergeleken met de samengevoegde gegevens van WS en BSMG vorig jaar. Het aantal personeelsleden is met een kwart afgenomen. Hill & Knowlton staat op de derde plaats met een stijging van 12 procent in de honoraria. Nieuw in de top 10 is Fleishman-Hillard Europe – sinds kort ook in Nederland – dat fuseerde met GPC en Herald Communications en daardoor de honorariuminkomsten met 5 procent zag toenemen.

Er was weinig verandering in het marktleiderschap in de afzonderlijke landen. Euro RSCG domineert in Frankrijk, ondanks een daling van 12 procent in honorariuminkomsten. ECC Agenturen blijft aan kop in Duitsland, en het onafhankelijke Barabino & Partners in Italië.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie