Het tijdschrift krijgt een glossy uitstraling. BOEK bespreekt de nieuwste boeken, laat auteurs aan het woord en biedt ruimte aan debutanten. Inmiddels hebben onder meer Elsbeth Etty, Lydia Rood, Herman Brusselmans en Tjitske Jansen hun medewerking toegezegd. Het tijdschrift wordt exclusief verkocht via de boekhandel in een startoplage van 25.000 exemplaren. Het eerste nummer ligt tegen de kennismakingsprijs van 2,95 op 23 september in de winkel.
Het tijdschrift spitst zich niet louter toe op literatuur, maar richt zich op een breder lezerspubliek. Dat publiek wordt primair gevormd door vrouwen tussen de 30 en 55 jaar. Over het algemeen hoger opgeleid, met een meer dan modaal inkomen. Ze lezen circa vier keer zoveel als de gemiddelde Nederlander.
In het eerste nummer van BOEK onder meer interviews met Jessica Durlacher, Tessa de Loo en Yvonne Keuls, columns van Elsbeth Etty en dichteres Tjitske Jansen en een briefwisseling tussen Lydia Rood en Herman Brusselmans. Ook wordt er stilgestaan bij 50 Jaar Kinderboekenweek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!