Weekendcampagne: 'Promenade Nocturne' voor Google

In samenwerking met 72andSunny Amsterdam, introduceert Google Creative Lab een digitale wandeling door nachtelijk Marseille.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het project is onderdeel van , een initiatief van Google waarin inspirerende verhalen over de manieren waarop de menselijke vindingrijkheid &;in botsing&; komt met de technologie van Google. &;Dan kunnen fantastische dingen gebeuren.&;

72andSunny Amsterdam werd erbij gehaald om te helpen het concept te verder te ontwikkelen. De digitale productie was in handen van het Nederlandse Media Monks.

Het gaat om een belevenis in twee delen. Eerst wordt de kijker meegenomen aan de hand van Franse documentairemaakster Julie. Zij laat het &;echte&; Marseille zien aan de hand van beelden, geluiden en ontmoetingen met mensen. Marseille heeft niet zo&;n goede naam (onveilig, veel criminaliteit), maar Julie toont de kijker het Marseille zoals zij het ervaarde.

Het vervolg op de korte documentaire, is - in de woorden van Google - een digital experience. Het is een digitale, interactieve nachtwandeling, waarin de belever achter Julie aanloopt, terwijl allerlei highlights van commentaar worden voorzien door de kunstenaar Chrstophe, een vriend van Julie. Julie noemt de wandeling een &;street art safari&;. Christophe zet zijn meest geheimzinnige en zwoelste stem op en dat maakt de experience er alleen maar leuker op. Liefhebbers van Engels met een Frans accent klikken . Helemaal kan ook.

Megaproject
De omvang van het project moet enorm zijn geweest. Zelden zagen we een credits lijst van deze lengte.

CREDITS
Julie de Muer, Conteuse Urbaine
Julie de Muer, Urban Storyteller

Campaign: Google Stories
Agency: 72andSunny Amsterdam & Google Creative Lab

Google/Google Creative Lab:
Executive Creative Director, Google Creative Lab EMEA: Steve Vranakis
EMEA Google Director of Consumer Marketing: Graham Bednash
Marketing Director Google South-West Europe: Kristell Schuber
Head of Marketing Google France:  Aude du Colombier
Head of Consumer Marketing Google France: Raphael Goumain
Emea Google Brand Marketing Manager: Anne-Sophie Rachel
Senior Creative, Google Creative Lab EMEA: David Bruno
Product Marketing Manager Google France: Chloé Broughton
Product Marketing Manager Google Brand EMEA: Maria Size

72andSunny:
Executive Creative Director: Carlo Cavallone
Creative Director: Gregg Clampffer
Creative Director: Micky Coyne
Art Director: Patric Franz
Lead Writer: Yann Corlay
Writer: Rosa Rankin-Gee
Writer: Harriet Lye
Group Brand Director: Mike Goller
Brand Manager: Naomi Bartle
Brand Coordinator: Tiphaine Murat
Director of Strategy: Stephanie Newman
Strategist: Nathan Manou

Film:
Producer, 72andSunny: Phil McCluney
Senior Business Affairs Manager, 72andSunny: Madelon Pol
Business Affairs Manager, 72andSunny: Nickie Stevens
Production Company: Epoch
Exec Producer: Rob Godbold
Director: Lucid
Producer: David Knox
Director of Photography: Ewan McNicol
Post Production: Gramercy Park Studios London
Post Producer: Kit Lawson
TK operator: Ben Rogers
Flame operator: Steve Miller
Music Title: Swing in Minor
Composer : Roger Renaud
Publisher: Justement Music (℅ Montmorency Music Agency)          
Audio Mix: Gramercy Park Studios London
Engineer: Toby Griffin
Editors: Alex Rodriguez and Xavier Perkins 

Digital:
Executive Producer, 72andSunny: Sanne Drogtrop
Creative Technologist, 72andSunny: Gabor Szalatnyai

Production Company: Media Monks
Producer: Xander Amo
Project Manager: Tim Ruiters
Film Director: Joe Roberts
Interactive Director: Jeroen van der Meer
Senior Designer: Marius Roosendaal
Tech lead: Hendrik-Jan de Harder
Head of Operations: Richard Nieuwenhuis

Photography: Yellowbird
Photographer: Martijn Baudoin

Film production company: Brenninkmeijer & Isaacs
Producer: Chantal Gulpers

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie