WPP: geen verbetering reclamemarkt 2002

WPP waarschuwt dat de advertentiebudgetten wereldwijd nog verder afnemen. Sir Martin Sorrell, ceo van WPP, schat dat de budgetten nog eens 3 procent zullen dalen in 2002.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wel denkt Sorrell dat bestedingen in direct mail, marktonderzoek en branding dit jaar met 3 procent zullen stijgen, maar dat zal het geheel niet redden. Mogelijk is het resultaat aan het einde van het jaar ‘iets beter’, zegt hij in de Financial Times. WPP meldde deze week een winstgroei van 12 procent voor belastingen, naar 411 miljoen pond. Dit resultaat wordt negatief beïnvloed door de afschrijvingen van investeringen in technologie. Winst per aandeel viel van 29,3 naar 24,6 pond. Sorrell noemt 2001 een ‘brutal year’ voor de reclamemarkt, waarin de public-relationstak het hardst werd getroffen (winstdaling -6,7 procent). Advertising en mediabudgetten bleven gelijk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie