Zorgen Telegraaf over advertentieontwikkeling

Uitgeefconcern De Telegraaf houdt rekening met een sterk verminderde nettowinst over dit jaar, als de huidige advertentieontwikkeling zich over heel 2001 ongewijzigd voortzet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat heeft het concern gisteren op de jaarvergadering laten weten. De winstwaarschuwing duidt op een 20 tot 30 procent lagere nettowinst. Vorig jaar kwam de nettowinst uit op 106,8 miljoen gulden, een daling met 25 procent ten opzichte van 1999. Bij de publicatie van de jaarcijfers over 2000 in maart liet het concern nog weten geen winstverwachting te kunnen afgeven, vooral op grond van tegenvallende advertentie-inkomsten bij het dagblad De Telegraaf begin dit jaar. Nu meldt het concern dat ook de advertentieontwikkeling in de achterliggende periodes niet tot optimisme stemt. Bij de regionale dagbladen van het concern bleef het advertentievolume nagenoeg gelijk, terwijl bij de huis-aan-huisbladen de omzet toenam (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie