100 dagen op het web

Vandaag is de dag van de waarheid. Na 100 dagen luisteren gaat het kabinet nu praten. Ben benieuwd of we daar ook een nieuwe toon en stijl gaan horen qua communicatie. Eén ding weet ik wel: op het web verwacht ik niet veel goeds.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wat heeft het kabinet gedaan met de 100 dagen op het web? Het was het vooral een treurige schok van nostalgie en weemoed. En de gedachte: dáár heeft iemand een volkomen onzinnig politiek ideetje helaas niet kunnen tegenhouden.

Want zeg nou zelf: een webforum waar ‘de burger’ zijn mening kan geven, daar waren we 8 jaar geleden toch al wegens gebrek aan inhoud mee gestopt?

Zo niet op , ook wel bekend als . Het kabinet gaat vrolijk terug naar 1998: de internethype. Heeft u teveel tijd voor een onzinnige mening? Wij horen het graag! U wilt het glimmende hoofd van een bewindspersoon zien? Die ziet u op de startpagina!

Met voorspelbare treurige resultaat: extreem lage bezoekersaantallen en idiote meningen.

Wat dacht u van:

Of deze:

Zoiets moet elke moderne communicatieafdeling die wel eens een boekje heeft opengeslagen over nieuwe media toch met lede ogen aanzien. Het zegt natuurlijk iets over de politieke druk van dit project, dat –toegegeven, best knap- in enkele weken uit de grond is gestampt. Misschien dat ook de politiek -of de VoorlichtingsRaad- een keer een boekje kan lezen over effectieve nieuwe media strategie?

Nooit gedacht dat ik nog eens heimwee zou krijgen naar Roger van Boxtel, onze eerste internetminister…

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie