"2007: bijna 30 procent meer online advertenties"

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens het jaarlijks terugkerende Advertising Expenditure Forecasts van verschuift de advertentiewereld in 2007 nog drastischer door richting het web dan het al deed. Met een voorspelde wereldwijde groei van 28,2%, neemt het aandeel van de online adds toe tot 7%. In 2009 verwachten de onderzoekers zelfs een marktaandeel van 8,6% t.o.v. de meer traditionele overige media.

Deze 'overigen' kunnen het komende jaar een stijging van 3,9% tegemoet zien. Dat maakt dat de strijd 'Online vs de rest' in 2007 in 7-1 eindigt?
Het rapport () benadrukt verder dat na de bioscoop (1997), afgelopen jaar ook de buitenreclame in aandeel is gepasseerd. Volgens de prognose volgt in 2009 de radio in het lijstje 'slachtoffers'. Dat is een ronduit verbijsterend tempo.

De onderzoekers verwachten dus zeker geen mindere groei of zelfs stabilisering. Op basis van het internetgebruik in de drie grootste advertentiemarkten, de VS, Groot-Brittannië en Japan, waar bijna 22% van de mediatijd online wordt doorgebracht, is het webaandeel tot zover blijven steken op 6,8% van de advertentie-uitgaven.
In Noorwegen, Zweden en Groot-Brittannië ligt het online aandeel overigens al boven de tien procent. In 2009 verwacht men dat dit ook geldt voor Australië, Canada, Israël, Japan, Taiwan, de Verenigde Staten en Zuid-Korea.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie