Brits mkb vindt marketing belangrijkst

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kleine en middelgrote Britse bedrijven hechten meer belang aan marketing dan grote ondernemingen, is een conclusie uit het `Marketing Trends Survey` van het .

De kleinste bedrijven vinden marketing het belangrijkst. Bij 90 procent van bedrijven met een omzet onder de één miljoen pond heeft marketing prioriteit, vergeleken metj 50 procent van de bedrijven met een omzet meer dan honderd miljoen.

Kleine bedrijven geven ook meer aan marketing uit: ruim tien procent van de omzet. Gemiddeld bedragen de investeringen in marketing in het Verenigd Koninkrijk 7,2 procent van de omzet.

Reclame heeft met vijftien procent het grootste aandeel van het marketingbudget. Direct mail staat op de tweede plaats met 12,8 procent. Het kleinste aandeel hebben sponsoring met 8,9 procent en interne marketing met 7,8 procent.

De bestedingen aan onlinemarketing stijgen het komende jaar met 2,6 procent, lead generation met 1,2 procent, CRM met 1,1 procent, public relations met 1 procent, e-mailmarketing met 0,9 procent, direct mail met 0,3 procent en merkenbeleid met 0,2 procent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie