Comscore koopt Nedstat

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Comscore heeft de overname bekendgemaakt van , de Nederlands aanbieder van web analytics en oplossingen voor video measurement

De acquisitie komt tot stand door overname van het belang van 43% dat investeerder Prime Technology Ventures heeft in Nedstat. Met de transactie is een bedrag gemoeid van 28,8 miljoen euro (36,7 miljoen dollar).
Nedstat, met hoofdkantoor in Amsterdam, levert technologie waarmee organisaties online gebruikservaringen kunnen optimaliseren en de opbrengst uit digitale media-investeringen kunnen maximaliseren. De acquisitie zal volgens Comscore bjidragen aan het versnellen van de mondiale expansie van het bedrijf, met name op Europese markten. Daarnaast versterkt het Comscore’s Unified Digital Measurement (UDM) platform dat panelonderzoek naar gebruikerservaringen combineert met bevolkingsdata om zo een allesomvattend beeld te geven van het gedrag van de digitale consument.

Magid Abraham, president & ceo van Comscore: “We zullen Nedstat’s technologie gebruiken om nieuwe toepassingen, grotere schaalbaarheid, een uitgebreidere dataset en een gebundeld en consistent beeld van publieksstatistieken te ontwikkelen, allemaal zaken die volgens ons tot een beter inzicht leiden, waarmee klanten hun bedrijfsresultaten kunnen verbeteren.”

Nedstat wordt een volledige dochter van Comscore. Ceo Michael Kinsbergen zal bij de overgang helpen en krijgt een plaats in de Raad van Advies van Comscore. Daarnaast krijgen Fred Appelman, Nedstat’s Chief Technology Officer, en Michiel Berger, Nedstat’s medeoprichter en Chief Innovations Officer, leidinggevende functies op strategisch en technologisch gebied.

Om 14.00 uur (woensdag 1 september) begint een conference call. Een webcast van de conference call en herhalingen ervan zijn te bekijken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie