Free Record Shop: nu een koopjeswinkel

De keten heeft zijn formule aangepast: het wordt een ‘entertainment outlet store.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Free Record Shop begint deze week met het aanbieden van de eerste producten volgens deze nieuwe formule. De keten wil het concept de komende tijd gaan uitbreiden naar 40 filialen.

FRS in het persbericht: ‘De enorme veranderingen in de markt hebben ervoor gezorgd dat we niet meer de rol konden vervullen die we van oudsher gewend waren.’

Onderkant van de markt
Het concept richt zich met name op de onderkant van de markt. Hier bestaat volgens  Free Record Shop nog een grote vraag onder consumenten. Er is nog altijd een grote groep mensen die geen Netflix heeft of liever een fysieke dvd koopt.  

De retailketen meent dat onder consumenten nog steeds een ‘grote behoefte aan fysieke winkels is voor muziek, films en games’. FRS baseert zich op onderzoek van GfK waaruit blijkt dat er in 2013 nog steeds ‘een substantiële omzet in de fysieke verkoop van film- en muziekproducten gerealiseerd is en ondanks dat er een dalende trend zichtbaar is, er nog genoeg potentie voor het fysieke entertainment product in de komende jaren is.’

De meest recente cd’s of films zullen niet te koop zijn, de winkels zullen echt een outlet store voor magazijnvoorraden zijn.

‘Veel leveranciers hebben voorraden in hun magazijnen staan, waarvoor  steeds minder verkooplocaties  beschikbaar zijn. Het gaat dan om producten die bijvoorbeeld na de eerste levensfase in een ander segment belanden, maar waarnaar nog wel vraag bestaat. Free Record Shop zal vanaf nu gaan zorgen voor een fysiek afzetkanaal voor deze voorraden.’

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie