Free Wi-Fi boost voor Mobile

Om aansluiting te vinden bij het veranderende consumentengedrag is een goede infrastructuur onontbeerlijk. Internet infrastructuur kan daarbij niet ontbreken. Internet is immers net zo gewoon geworden als stroom uit het stopcontact of water uit de kraan. Voor organisaties, instellingen, bedrijven en burgers een vitaal onderdeel van het dagelijkse leven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nog relatief nieuw maar sterk groeiend is gebruik van internet buiten de sfeer van de eigen omgeving. Mobiel internet zal (zo is de algemene verwachting) belangrijker worden dan die van de thuisomgeving en een andere, meer op de mobiele gebruiker gerichte, manier van communicatie vereisen.

Het bijna noodzakelijke gebruik van internet, mobiel en 24/7, en de aanwezige behoefte om permanent mobiel over actuele informatie en social media te beschikken zijn primair een individuele aangelegenheid waarin een ieder voor eigen rekening met een abonnement kan voorzien. Dit neemt niet weg dat het ergens gratis aanbieden van deze service voordelen oplevert voor de betreffende locatie. Om deze reden bieden steeds meer ondernemers “free Wi-Fi” en gaan ook steeds meer binnensteden over tot het aanbieden van “free-Wi-Fi” in het publieke domein.

Het is echter meer dan service en gastvrijheid; het is ook een vorm van slim inspelen op het nieuwe consumentengedrag en het mogelijk maken van nieuwe vormen van winkelen en uitgaan. Het is misschien zelfs een must; een stad moet haar infrastructuur gereed maken voor de nieuwe consument en het nieuwe winkelen en daarmee ruimte scheppen voor innovatief ondernemen. Vooral de traditionele Retail zal hiervan kunnen profiteren.

Wi-Fi biedt tal van mogelijkheden; allerlei diensten (publieke en commerciële) kunnen aangeboden worden op verzoek van de consument, maar ook met pushberichten op verzoek van aanbieders. Wi-Fi is dus niet alleen voor de ondernemers van belang, maar ook voor tal van andere partijen, waaronder de overheid, cultuur, bewoners, evenementenorganisaties enz.

De ervaring leert dat wanneer toepassingen niet gratis via Wi-Fi worden aangeboden, bezoekers en bewoners veel minder gebruik maken van lokale Apps en andere lokale digitale kanalen. Daarom is het gratis aanbieden van mobiel internet van belang.

Verschillende grote partijen zoals Ziggo, FON/KPN, Skybites, XS4ALL/Zapfi, Bullseye WiFi, en anderen hebben de toenemende behoefte aan free Wi-Fi goed begrepen en zijn versneld bezig met de ontsluiting van internet voor de moderne met smartphone of tablet uitgeruste consument.

MobileMarketing.nl 2013

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie