Frituurcentrum vecht tegen vet imago

Nederlandser kan het niet: een nationaal Frituurcentrum. Het gaat een grote rol vervullen bij de communicatie richting de consumenten. ‘Op basis van verkeerde beeldvorming associëren zij nu nog friet, kroketten en andere gefrituurde lekkernijen met vet en ongezond voedsel.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met het online gaan van heeft friturend Nederland haar eigen organisatie. Het houdt zich bezig met kennis, innovatie en het imago van de frituurbranche. Zo zal het de organisatie van de titel Meester Frituurder op zich nemen en in 2014 De Nationale Week van de Friet organiseren.

Vet en ongezond
Het frituurcentrum gaat zich ook richten op de consument. Die associeert friet, kroketten en andere gefrituurde lekkernijen met vet en ongezond voedsel. Door te zorgen voor meer kennis over het frituren, ‘kan er met meer kennis van zaken gediscussieerd worden over bijvoorbeeld de werkelijke oorzaken van obesitas’, aldus Frans van Rooij van dit kenniscentrum.

Geen winstoogmerk
Van Rooij heeft met enkele toonaangevende cafetariaformules, fabrikanten en dienstverleners partners gevonden die het Nederlands Frituurcentrum ondersteunen en die plaatsnemen in een raad van advies. Het Frituurcentrum wordt een bedrijf zonder winstoogmerk. Een raad van commissarissen houdt toezicht.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie