Ik, marketingtalent?

Ik krijg een mail van het Tijdschrift voor Marketing. Ze organiseren de Marketing Talent of the Year verkiezing. Tien maanden lang gaan ze tien marketingtalenten onder de 30 jaar interviewen. Of ik ook geïnterviewd wil worden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nou, daar hoef ik niet lang over na te denken. Ja natuurlijk!
Een ontzettende eer en hartstikke leuk dat ik hiervoor gevraagd word (bedankt Linda! (Linders, EE)). De twijfel slaat meteen toe - ben ik een aanstormend marketingtalent? Moi? Wow, het klinkt wel!
De ambitie is er, maar door de waan van de dag vergeet je toch vaak verder te denken en vooral: aan jezelf te denken.

We gaan het meemaken, want ik meld me aan.

[een week later]
Voor me zitten twee mannen - een interviewer en een cameraman. Heel sneaky stellen ze me op mijn gemak door naar mijn werk en goede doelenactie van afgelopen jaar te vragen. Het interview voor mijn nominatie voor Marketingtalent van het Jaar vindt plaats en ik vind het eng. Uiteraard heb ik me voorbereid, maar de enthousiaste creatieve marketeer uitstralen met een camera voor je neus... blijft spannend!

Vragen als "Wat is je beste marketingactie tot nu toe?" en "Wie is jouw grote marketingvoorbeeld?" krijg ik op me afgevuurd. De antwoorden komen er vloeiend uit. Nu maar hopen dat het ook zo over komt op de aanschouwer.

Na 30 minuten is het interview voorbij. Ik heb kort en krachtig de antwoorden gegeven en de mannen waren enthousiast. In december zal het interview geplaatst worden in Tijdschrift voor de Marketing en daarnaast zal het filmpje op hun website te zien zijn.

's Avonds - in m'n bed - besef ik dat ik misschien toch andere dingen had moeten zeggen en dat ik me toch beter had moeten voorbereiden. De twijfel slaat toe, maar ik bedenk me ook meteen dat ik dit vaker heb gehad. Elke keer als er wat spannends gebeurt, twijfel ik aan mezelf. Puur omdat ik het goed wil doen. Misschien is dit juist een sterke eigenschap voor een aanstormend marketingtalent (praat ik mezelf aan). Het gepieker gaat nog een tijdje door, maar uiteindelijk val ik in slaap. De volgende dag straal ik en vertel ik enthousiast over het interview aan m'n collega's. Alle twijfels zijn weg - nu maar hopen dat de reacties in december net zo enthousiast zijn als die van vandaag.

Arlette Warmerdam werkt als business-to-business marketeer bij IBM en is bestuurslid bij Nima Young Professionals. Ze heeft haar eigen blog: . Meer marketingtalenten zijn te vinden op .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie