Ik weet het niet

Creativiteit is niet schaars. Er wordt alleen onvoldoende ruimte aan gegeven. Want nog voor dat creativiteit kan onstaan, denken we het al te weten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Terwijl iedereen weet: echt goede ideeen ontstaan pas als we er .

Maar in het bedrijfsleven is een taboe op 'niet-weten'. Altijd worden we geacht het te weten; en wel nu. Er is geen ruimte voor twijfel, laat staan tolerantie voor een blanco-zijn over wat het beste is om te doen. Het wordt gemaskeerd door ronkende powerpoint presentaties en dichtgetimmerde spread sheets.

Er is een groot gebrek aan 'verduringsvermogen'. Dat is de kwaliteit om het ongemakkelijke gevoel van niet-weten uit te zitten, om er uiteindelijk in te kunnen ontspannen.
Als je kunt verduren, kan werkelijke creativiteit ontstaan. Want creativiteit is niet het hebben van een goed idee. Goede ideeën krijg je.

Pas als je kunt niet-weten, kun je gaan weten wat je niet weet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie