KLM gaat service verlenen via LinkedIn

KLM voegt LinkedIn toe aan zijn webcare-platformen en zegt 24/7 service te gaan aanbieden via het zakelijk social networkLinkedIn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Reizigers kunnen KLM benaderen via LinkedIn voor algemene maar ook voor vluchtgerelateerde vragen over onderwerpen als zitplaatsreserveringen, het omboeken van een ticket of extra bagage. Dat meldt KLM via zijn eigen website. KLM zegt de eerste partij ter wereld te zijn die dergelijke service via LinkedIn biedt.

‘Na Facebook, Twitter en VKontakte, past het toevoegen van LinkedIn bij de strategie van KLM om daar te zijn waar de klant is’, zo licht Martijn van der Zee, Senior Vice President E-Commerce Air France en KLM toe. ‘LinkedIn bedient wereldwijd zakelijke klanten die ook geregeld vliegen, dat maakt het een interessant platform voor KLM.’

Naast het volgen van carrieremogelijkheden, maken al 70.000 volgers op LinkedIn gebruik van KLM’s zakelijke blogs, postst en productinformatie. Door linkedIn nu ook toe te voegen aan de webcare platforms wil KLM zijn zakelijke klanten betere service bieden. Inmiddels zegt KLM al meer dan 10 miljoen fans en volgers te hebben op sociale media; 6 miljoen daarvan zitten op Facebook. Op Twitter heeft KLM sinds vorige maand meer dan 1 miljoen volgers. Het bedrijf wordt meer dan 35.000 keer per week genoemd, in 4500 gevallen betreft dat servicevragen die weer worden doorgezet naar 130 service agents. Het bedrijf kan worden benaderd in tien talen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie