L'Oreal, mag ik even spiegelen?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Waarom doet niks met een goed marketingidee?

Hebben ze het zelf al bedacht of is hun externe communicatie altijd zo non-actief (of is dat alleen naar mij toe zo)?

Toch wil ik u als lezer van MolBlog (waaronder zeker een paar L'Oreal medewerkers) het volgende niet onthouden; daar ik als vrouw altijd de behoefte heb om mijn presentatie te verbeteren en er op de cosmetica geen gebruiksaanwijzing staat (in tegenstelling tot alle voedingsmiddelen, de branche waarin ik werkzaam ben) en de platte tekst op internet en in tijdschriften als Elle en Vogue beu ben, ben ik op het volgende idee gekomen.

De internetspiegel.

Een website waarin een spiegel voor de gebruiker zichtbaar is (middels webcam of andere technologie) waarbij de gebruiker haar gezicht kan zien in een goede resolutie. De gebruiker kan een demonstratie zien en daarna inloggen op de website.

Het inloggen is weer leuk voor de bekende CRM-systemen. De gebruiker kan zich nu op gaan maken voor de internetspiegel waarbij zij via menu's bijvoorbeeld een eyeliner techniek kan openen.

Hierbij opent zich een pop-up scherm waarin een video wordt getoond van een eyeliner techniek (eyeliner omlaag of omhoog of doorgetrokken enzovoorts) en de gebruiker kan deze demo-video techniek imiteren in de internetspiegel.

De gebruiker krijgt hiermee haar eigen interactieve personal assistent en de websitebeheerder direct contact met haar (potentiële) gebruikers in de meest interactieve vorm wat zeker toekomstgericht is.

Natuurlijk worden er aan de zijkanten van de spiegel verschillende eyeliners of andere producten getoond, waarbij de gebruiker als zij hierop klikt kan zien waar zij deze in de dichtstbijzijnde winkels voor haar kan vinden.

De gebruiker kan haar gegevens aanvullen in haar inlogprofiel zoals kleur ogen of favoriete kleuren in kleding zodat de websitebeheerder nog beter advies kan geven aan haar gebruikers.

Legio mogelijkheden ontstaan hierbij voor de websitebeheerder en de gebruiker. Zo kan de websitebeheerder ook gezichtsreinigingsproducten adviseren aan haar gebruikers om de make-up er weer mee af te halen of een lekker geurtje voor haar partner adviseren. En de gebruiker kan bijvoorbeeld ook make-up advies aanvragen voor op haar werk of voor haar etentje met een nieuwe date.

Tevens kan de website met een foto gemaakt vanuit de interspiegel het haar van de gebruiker in verschillende kleuren laten zien of in andere kapsels.

Tot zelfs een totale make-up metamorfose en haarmetamorfose voor de gebruiker, waarbij de gebruiker overgehaald kan worden om als de metamorfose haar bevalt zij de geadviseerde producten hiervoor daadwerkelijk gaat halen en gaat gebruiken.

Dus l'Oreal een leuke uitdaging lijkt me voor jullie met jullie vele merken in cosmetica, gezichts- en reinigingsproducten, haarkleurproducten en parfums.

Op de website kan ook ruimte worden gemaakt voor een forum van deze gebruikers. Leuk voor je CRM-systeem en daarnaast zelf de controle te hebben over de uitlatingen van de consument op je producten.

Om nog niet te spreken over de te creëren merkloyaliteit hierbij. Deze 'objectieve en onafhankelijke' website is leuk te koppelen aan bijvoorbeeld MSN. Ook betreffende de doelgroep hiervoor. Ook kunnen er op de cosmetica stikkertjes geplakt worden die verwijzen naar deze website.

Dit idee is globaal te gebruiken, waarbij ik wel wil adviseren om het per land in de eigen taal te doen. Zo ontstaat 'schoonheid voor iedere vrouw', omdat elke vrouw, handig of onhandig met make-up, hiermee haar presentatie kan verbeteren.

De gebruiker trekt hiermee de L'Oreal-content in haar wereldje binnen met een grote aandachtswaarde, een totaal andere manier als dat L'Oreal nu doet met bijvoorbeeld tv-reclames en advertenties waarbij ze de content naar de consument toeduwen.

Dus L'Oreal, waar wacht je nog op?..

Bovenstaand verhaal stuurde Jonica de Bruijn naar MolBlog. De aanleiding was haar frustratie dat veel goede marketingideeën niet gebruikt worden of in een bureaulade verdwijnen.

Zoals ook dit idee. Ze stuurde het in juni naar L'Oreal, maar vernam sindsdien niets meer.

Is het idee zo slecht?, vraagt ze ons.

Ze heeft het voorgelegd aan haar -klasje. Docent en studenten vonden het wel goed, zegt ze.

Jonica hoopt natuurlijk op een reactie van L'Oreal. Of anders wat input van de MolBloggers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie