Met deze competenties maak je carrière in de pr

De PR News’ 2014 Salary Survey bracht de belangrijkste competenties voor pr-profs in kaart.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met welke vaardigheden competenties kun je vooruit komen in je loopbaan in jouw organisatie? Dat was een van de vragen van  de PR News’ 2014 Salary Survey. Het onderzoek werd eind december gehouden onder 1.051 respondenten, afkomstig uit een breed scala van branches en communicatiedisciplines

´Ouderwetse´ vaardigheden

Uit de resultaten blijkt dat veel aandacht van de pr-profs uitgaat naar de digitale en sociale media, maar dat  als het  om carrièreperspectief gaat nog altijd enkele ´ouderwetse vaardigheden´ de belangrijkste worden gevonden: schriftelijke communicatie (52%) en mediarelaties (52%). Als derde komt  contentcreatie uit de bus, een term waar voor een belangrijk deel ook weer schrijven onder wordt verstaan.

Meten en cijfers

Digitale en sociale media werden door meer dan een derde van de respondenten (38%) genoemd als een van de belangrijkste vaardigheden die nodig zijn om vooruit te komen. Opvallend is dat ondanks het steeds terugkerende pleidooi voor ROI en het meten van pr-inspanningen, slechts 18 % van de respondenten dit  als de belangrijkste vaardigheid in pr noemt.

Ook het belang van ‘de taal van de boardroom’ en dan met name de finaciele kennis wordt door de resultaten gerelativeerd. Financieel inzicht werd genoemd door 11% van de respondenten als de belangrijkste vaardigheid die nodig is voor vooruitgang. 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie