Viral: Ga Vreemd!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ben jij weleens vreemd gegaan? '' is het nieuwe boek van Rob Adams waarin uitgelegd dat branchevreemdgaan loont. Om het boek te promoten is deze opvallende viral uitgebracht, en we delen uiteraard graag nu al de resultaten.

Recensies
Van het boek zijn nog geen recensies geschreven, maar bij het benaderen van tijdschriften kwamen we toch wel iets opvallends tegen. Hoewel het eigenlijk een boek is dat voor het management bedoeld is, kregen we ook een aanvraag van roddelrubrieken voor het boek om er een recensie over te schrijven. De titel is dus pakkend genoeg...

De Viral
Bij een schokkerende titel hoort natuurlijk een schokkerende viral. Vandaar dat we ook naar +/- 200 mensen het volgende emailtje hebben gestuurd:
Hoi [naam],

Alles goed? Wat is dit nou? Ik kwam je tegen op een over vreemdgaan.

Groeten,

Stijn

Vervolgens ging iemand naar de website, en kwam dan onderstaand filmpje tegen:

De resultaten
Na de eerste dag hadden we al meteen meer dan 250 bezoeken, en werd het filmpje enthousiast doorgestuurd. Ook hebben we ongeveer 30 mailtjes teruggehad waarin men aangaf het een erg leuk filmpje te vinden. Altijd leuk om te horen natuurlijk en een ideale gelegenheid om weer even in contact te komen. Inmiddels is het filmpje binnen 2 dagen al meer dan 750 keer bekeken doordat deze vaak is doorgestuurd naar vrienden/kennissen.

Opvallend
Laten we eerlijk zijn, als je in eerste instantie zo'n mailtje ontvangt kan dat best wel schokkerend overkomen. Al helemaal als je ook daadwerkelijk iets te verbergen hebt. Dit hebben we dan ook gemerkt bij een aantal die ons zelfs hebben gebeld omdat ze onderweg waren en alleen het mailtje hadden ontvangen op hun mobiele telefoon. Verder was ook opvallend dat mensen het ook graag binnen huiselijke kring doorsturen, zo zijn we al een aantal keer tegengekomen dat de viral door is gestuurd naar 'mama' of 'papa'.

Conclusie
Het is al vaker verteld, virals slagen alleen wanneer mensen deze ook willen verspreiden. Dit doen ze omdat ze er zelf iets aan hebben of de viral erg grappig vinden. Kijk maar naar hoe vaak bijvoorbeeld de Heineken reclame's wel niet gedeeld worden onder vrienden, enkel omdat deze zo grappig zijn. Wij hopen dat deze viral schokkerend genoeg is doordat de viral ook het privé leven van de persoon aanspreekt. Wij zijn zeer benieuwd naar jullie op- / aanmerkingen en hopen natuurlijk ook dat jullie om de viral kunnen lachen.

Wil je het filmpje zelf doorsturen? Dat kan via:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie