Wetenschappelijke must reads voor marketeers

Marketeers hebben geen tijd om te lezen, en al helemaal niet voor lange ingewikkelde papers. En dat terwijl ze juist veel kunnen leren uit de wetenschappelijke artikelen over hun vakgebied. Vier marketingprofessoren selecteerden daarom speciaal voor Tijdschrift voor Marketing 12 publicaties die elke marketeer moet kennen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In nummer 7/8 van Tijdschrift voor Marketing vind je het hele artikel. 1 tip willen we je niet onthouden; de nummer 1 van Jenny van Doorn, universitair hoofddocent aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Does Chatter really Matter? Dynamics of User-generated Content and Stock Performance, door Seshadri Tirunillai en Gerard J. Tellis, Marketing Science 31.2, pag. 198-215 (2012).

Jenny van Doorn: ‘Dit onderzoek laat zien dat productbeoordelingen door consumenten - dus niet door experts - voorspellende waarde hebben voor de ontwikkeling van de beurskoers van een bedrijf. Vooral het volume van beoordelingen is hierbij van belang, dus hoe meer over je product of service gepraat wordt, hoe beter. Negatieve productbeoordelingen hebben een sterker negatief effect op de beurskoers vergeleken met het positieve effect van positieve beoordelingen en verhogen ook het risico. Dit artikel overtuigt ook je finance-collega’s van het nut van marketing.’

Het hele artikel staat in het zomernummer van Tijdschrift voor Marketing. .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie