Active Value wil WPP-bod alsnog dwarsbomen

Cordiant-aandeelhouder Active Value heeft Grey Global benaderd om te proberen alsnog te bod van WPP Group te doorkruisen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Active Value-bazen Julian Treger en Bryan Myerson verhoogden afgelopen vrijdag hun belang in Cordiant tot 23,94 procent, dichtbij de 25 procent die ze nodig hebben om WPP tegen te houden. WPP-topman Sir Martin Sorrell heeft 75 procent van Cordiant’s aandeelhouders nodig om de deal door te laten gaan. Volgens een bericht in The Observer, zoekt Active Value naar allianties om een overname van Cordiant door WPP alsnog niet door te laten gaan. Als de deal wel doorgaat, krijgen de aandeelhouders ‘slechts’ 10 miljoen pond.

Active Value wil nu proberen Grey (dat eerder geïnteresseerd was in Cordiant) voor zich te winnen en op die manier Cordiant in surseance te krijgen. Dan zou volgens het scenario van de Britten de groep worden gesplitst en kunnen Active Value/Grey de aantrekkelijke delen overnemen. Grey is met name gecharmeerd van de Healthworld-tak en de overgebleven delen van Bates. Een tegenbod zou rond de 450 miljoen euro moeten liggen. Het bod van WPP is rond de 400 miljoen.
Analisten zeggen overigens te verwachten dat WPP nog altijd de beste kansen heeft Cordiant over te nemen. Vorige week maakten beide partijen zelfs bekend dat de deal beklonken was (Brandrepublic).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie