Apple roept op tot acceptatie in ontroerende kerstreclame

Monster van Frankenstein speelt de hoofdrol in Frankie’s Holiday

In de nieuwe kerstcommercial van Apple zien we het monster van Frankenstein dat kerst wil vieren met de rest van de dorpsgemeenschap. Dat gaat niet zomaar, want ‘Frankie’ is anders dan de rest.

Kerstliedje

In het begin van het filmpje zit het monster eenzaam thuis. Hij repeteert een kerstliedje met zijn iPhone. Vervolgens gaat hij op weg naar het dorpsplein, versiert zijn nek met kerstlichtjes en zingt het liedje voor zijn buren.

In eerste instantie wordt zijn optreden niet gewaardeerd, tot een klein meisje met hem mee begint te zingen. Dan pas doet de rest van de groep mee. De boodschap van Apple is: ‘Open je hart voor iedereen.’

 

Deze oproep tot acceptatie lijkt een reactie op gebeurtenissen als Brexit, de verkiezingen in de Verenigde Staten en de piek in het aantal Amerikaanse . Volgens Tor Myhren (Vice-president Marketing bij Apple) is dat niet zo.

‘Het is zeker geen reactie op de verkiezingen’, vertelt hij aan . ‘Het is bedoeld als een fijne pauze van twee minuten tussen al het verkoopgeweld op tv rond de feestdagen. Het is entertainment met een boodschap waar wij van Apple sterk in geloven.’

Vorig jaar schakelde Apple Stevie Wonder in voor de .
Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie